Често задавани въпроси

За твое улеснение сме събрали най-често задаваните въпроси и отговори. Избери дали имаш въпрос като клиент или партньор на NewPay и продължи към секцията.

Аз съм клиент Аз съм търговец

Основни въпроси

NewPay е алтернативен метод за плащане на покупките през електронните магазини, партньори на NewPay. Ако си клиент на NewPay, ще имаш собствен профил и одобрен лимит, в рамките на който можеш да плащаш онлайн за секунди. NewPay отложено (който ти дава да платиш покупките си до 15 дни без никакви такси или оскъпяване) и NewPay На Вноски (с който разсрочваш плащането на 3 или 6 равни месечни вноски)

Ако си в електронния магазин и си селектирал покупките за твоята кошница, избери бутон Плати с NewPay, като на начин за плащане. Ако за пръв път ползваш NewPay, ще бъдеш прехвърлен към нашата страница, където ще стартира процес по регистрация идентификация. Регистрацията може да се направи и директно на сайта ни линк. Трябва да направиш селфи и снимка на личната си карта, след което да прочетеш и да се съгласиш еднократно с тикче с необходимите документи и договори. Ако всички проверки са успешни, ще получиш кредитен лимит, който може да използваш за завършване на настоящата и бъдещите покупки.

При следващо влизане в магазин и избор на NewPay като начин за плащане ще бъдеш пренасочен към твоя личен NewPay профил. За да влезеш, трябва да въведеш еднократния код, получен на електронната ти поща и телефонен номер. След това избери начина на плащане (до 15 дни или разсрочено за 3 или 6 месеца) и потвърди покупката.

Ще получаваш нотификации за предстоящи и минали плащания, като освен това може да следиш цялата информация в твоя личен профил.

Плащанията за извършените покупки могат да се правят по два начина – с карта, след като влезеш в профила си или на касите на EasyPay като кажеш уникалния номер, който ще получиш от нас след като си избрал този начин на плащане в профила си.

В процеса на твоята регистрация, NewPay прави оценка на твоята кредитоспособност, на база на която получаваш кредитен лимит от 100 лв. до 400 лв. за продукта NewPay отложено. Ако спазваш сроковете за плащане, заложени в договора, твоят лимит ще бъде увеличен автоматично, като максималната стойност е 400 лв. Лимитът за продукта NewPay На Вноски е обвързан с историята на плащането на покупките по продукта NewPay отложено , като лимитите за продукта на вноски варират от 300 лв. до 1200 лв. Този лимит се увеличава автоматично при спазване на сроковете за плащане.

При ползване на продукта NewPay отложено ти можеш да пазаруваш от електронни магазини продукти и услуги на стойност до размера на твоя одобрен кредитен лимит, като максималната стойност е 400лв. В рамките на този лимит може да правиш неограничен брой покупки, като след всяко изплащане на покупката лимитът се възстановява със съответната изплатена стойност.

При ползване на продукта NewPay На Вноски ти можеш да пазаруваш на стойност до 1200 лв., в зависимост от твоя кредитен лимит. В рамките на този лимит може да разсрочваш неограничен брой покупки за 3 или 6 месеца, като след изплащане на последната вноска (трета или шеста по ред), лимитът се възстановява със съответната стойност на покупката.

Създаването и поддържането на профил в NewPay не е свързано с никакви месечни или годишни такси.

За NewPay отложено ти ще имаш до 15 дни от изпращането на поръчката ти от магазина, в които може да заплатиш стойността ѝ. Таксите при неплащане в рамките на този период може да видиш тук.

За NewPay На Вноски ти можеш да разсрочваш покупките си на 3 или 6 равни месечни вноски, като за услугата се начислява лихва, която се разпределя по равно към месечните вноски, според избрания период за изплащане. Стойността на тази лихва, както и всички други такси за закъснение и неплащане можеш да видиш тук.

За да използваш NewPay отложено , трябва да се съгласиш с общите условия и да подпишеш договор за ползване на продукта, като това се случва с отбелязване с тикче. Те гарантират твоите права и описват твоите задължения по отношение на ползването на услугата. Самото подписване не те обвързва с никакви такси, освен ако не усвоиш сума от определения кредитен лимит. Всички такси можеш да видиш тук.

Преди да използваш NewPay На Вноски за първи път трябва да се съгласиш с общите условия и да подпишеш договор за ползване на продукта, като това се случва с отбелязване с тикче. Те гарантират твоите права и описват твоите задължения по отношение на ползването на услугата. При всяка усвоена сума по продукта NewPay На Вноски ти подписваш анекс, който описва вноските и сроковете за конкретната сума. Можеш да ги видиш тук.

Всички подписани от теб документи и декларации, с които си се съгласил, можеш да достъпиш като влезеш в личния си NewPay профил и посетиш меню Документи.

Ако закъснееш с плащане или не платиш изобщо, може да ти бъдат начислени такси, които може да видиш тук. При голямо закъснение или неплащане ще бъдеш прехвърлен на компания за събиране на просрочени задължения. Това ще се отрази на кредитната ти история и ще намали шанса за получаване на кредити от банкови и небанкови финансови институции. Като последна фаза процеса на събиране е свързан със завеждане на дела и допълнителни разходи за теб.

Управление на покупката

Ако твоята поръчка не пристигне в сроковете, за които си информиран, моля обърни се към магазина, от който си направил покупката. NewPay получава информация от търговеца за момента, в който продукта е изпратен към теб, но не и за получаването му. От момента на изпращане на стоката започват да текат и сроковете, заложени в договора, за което ние ще те информираме с електронно писмо и кратко съобщение.

NewPay няма отношение към политиката за връщане на стоката на електронните магазини, наши партньори. При покупката ти се съгласяваш с тази политика и в случай, че искаш да върнеш продукта, трябва да провериш какви са условията за това в страницата на електронния магазин или да се свържеш с него.

Ако си избрал NewPay като начин на плащане, ти трябва да извършиш плащането в сроковете, описани в договора ти с NewPay. Получател на плащането е Вива Кредит ООД, собственик на продукта NewPay.

Плащането на покупката се извършва по два начина:

- с платежна карта, след като влезеш в личния си профил и посетиш меню Плащания
- на касите на Easy Pay, след като предоставиш кода, който ще получиш от NewPay, след като си избрал в своя личен профил, че искаш да платиш на каса на Easy Pay.

Ако покупката е вече платена от теб, но ти връщаш продукта и магазинът е потвърдил, че са спазени всички изисквания за връщане, нашият екип ще стартира процес по възстановяване на платената от теб сума.

Управление на профила

Може да влезеш в личния си NewPay профил през www.newpay.bg или след избор на Плати с NewPay в електронния магазин, от който пазаруваш. Потребителското име е твоята електронна поща, a паролата ще получаваш при всяко влизане като SMS на телефона, с който си се регистрирал.

В твоя личен профил може да намериш информация за всички минали и настоящи покупки, срокове за предстоящи плащания, дължими суми, документи и декларации, които си разписал. Ще можеш да виждаш и специални оферти от магазините, от които пазаруваш.

Когато влезеш в личния профил, ще имаш достъп до виртуален POS терминал, където след въвеждане на данните от твоята карта, може да извършиш дължимите плащания. Влез в меню Плащания и въведи данните от картата си. В зависимост от политиката на твоята банка, може да получиш код за потвърждаване на плащането.

Изпрати писмо на адрес support@newpay.bg и твоят профил ще бъде блокиран. Това може да стане единствено, ако нямаш текущи задължения за направени през NewPay покупки.

Ако не намираш отговор на своите въпроси или просто искаш да се свържеш с нас, можеш да използваш една от опциите в Контакти.