Често задавани въпроси

За твое улеснение сме събрали най-често задаваните въпроси и отговори. Избери дали имаш въпрос като клиент или партньор на NewPay и продължи към секцията.

Аз съм клиент Аз съм търговец

Основни въпроси

Това е алтернативен метод за управление и плащане на покупките през електронните магазини, партньори на NewPay. Ако си клиент на NewPay, ще имаш собствен профил, през който ще може да управляваш плащанията за своите покупки, използвайки продуктите NewPay отложено (който ти дава до 15 дни за плащане на покупката) и NewPay разсрочено (с който разсрочваш плащането на 3 или 6 равни месечни вноски)

Ако си в електронния магазин и си селектирал покупките за твоята кошница, избери бутон Плати с NewPay, който се намира в последната стъпка от завършване на твоята покупка в частта за избор на начин за плащане. Ако за пръв път ползваш NewPay, ще бъдеш прехвърлен към нашата страница, където ще стартира процес по идентификация и създаване на профил. Регистрацията може да се направи и в www.newpay.bg от следния линк. Трябва да направиш селфи и снимка на личната си карта, след което да прочетеш и подпишеш еднократно необходимите документи с кода, който ще получиш на твоята електронна поща и телефонен номер. Ако си одобрен, ти ще получиш кредитен лимит, който може да използваш за плащане на настоящата и бъдещите покупки.

При следващо влизане в магазин и избор на NewPay като начин за плащане ти ще бъдеш пренасочен към твоя личен NewPay профил. За да влезеш, трябва да въведеш еднократния код, получен като СМС на телефонен номер. След това избери начина на плащане (до 15 дни, разсрочено за 3 или 6 месеца или веднага с карта) и потвърди покупката.

Ще получаваш нотификации за предстоящи и минали плащания, като освен това може да следиш цялата информация в твоя личен профил.

Погасяването на задълженията по продукт NewPay може да се прави по три начина – с карта, след като влезеш в профила си, на касите на EasyPay като предоставиш уникалния номер, който ще получиш от нас или по банков път, като напишеш номера на покупката, за която се отнася плащането.

В процеса на твоята регистрация, NewPay прави оценка на твоята кредитоспособност и на базата на данни от официални източници и на модели за оценка ти получаваш кредитен лимит от 100 лв. до 400 лв. за продукта NewPay отложено. . Ако спазваш сроковете за плащане, заложени в договора, твоят лимит ще бъде увеличен автоматично, като максималната стойност е 400лв. Лимитът за продукта NewPay разсрочено е обвързан с историята на плащането на покупките по продукта NewPay отложено , като лимитите за него варират от 300 лв. до 1200 лв. Този лимит се увеличава автоматично при коректно спазване на сроковете за плащане, като максималната стойност е 1200 лв.

При ползване на продукта NewPay отложено ти можеш да пазаруваш от електронни магазини продукти и услуги на стойност до размера на твоя одобрен кредитен лимит, като максималната стойност е 400лв. В рамките на този лимит може да правиш неограничен брой покупки, като след всяко изплащане на покупката лимитът се възстановява със съответната изплатена стойност.

При ползване на продукта NewPay разсрочено ти можеш да пазаруваш на стойност до 1200лв., в зависимост от твоя кредитен лимит. В рамките на този лимит може да разсрочваш неограничен брой покупки за 3 или 6 месеца, като след изплащане на последната вноска (трета или шеста по ред), лимитът се възстановява със съответната стойност на покупката.

Създаването и поддържането на профил в NewPay не е свързано с никакви месечни или годишни такси.

За продукта NewPay отложено ти ще имаш до 15 дни от изпращането на продукта от магазина, в които може да заплатиш стойността му. Таксите при неплащане в рамките на този период може да видиш тук.

За продукта NewPay разсрочено ти можеш да разсрочваш покупките си на 3 или 6 равни месечни вноски, като за услугата се начислява еднократна такса разсрочване, която се разпределя по равно към месечните вноски, според избрания период за изплащане. Стойността на тази такса, както и на таксите за събиране, може да видиш тук.

При създаването на профил в NewPay, ти сключваш договор за период от две години. Подписването на договора по продукт NewPay отложено е еднократно с код, който ще получиш на потвърдения от теб телефонен номер и електронен адрес. Подписването на договора гарантира твоите права и описва твоите задължения по отношение на ползването на този продукт. Самото подписване на договора не те обвързва с никакви такси, освен ако не усвоиш сума от определения кредитен лимит. Всички такси можеш да видиш тук.

Преди да използваш NewPay отложено за пръв път, трябва да подпишеш договор, който гарантира твоите права и описва твоите задължения по отношение на ползването на продукта. Подписването е електронно чрез еднократния код, получен от теб по електронна поща и телефонен номер. При всяка усвоена сума по продукта NewPay отложено ти подписваш анекс, който описва вноските и сроковете за конкретната сума. Можеш да ги видиш тук.

Всички подписани от теб документи и декларации, с които си се съгласил, може да достъпиш като влезеш в личния си NewPay профил и посетиш меню Документи.

При определени условия, може да ти бъдат начислени такси, които може да видиш тук. При голямо закъснение или неплащане ще бъдеш прехвърлен на компания за събиране на просрочени задължения. Това ще се отрази на кредитната ти история и ще намали шанса за получаване на кредити от банкови и небанкови финансови институции. Като последна фаза процеса на събиране е свързан със завеждане на дела и допълнителни разходи за теб.

Управление на покупката

Ако твоята поръчка не пристигне в сроковете, за които си информиран, моля обърни се към магазина, от който си направил покупката. NewPay получава информация от търговеца за момента, в който продукта е изпратен към теб, но не и за получаването му. От момента на изпращане на стоката започват да текат и сроковете, заложени в договора, за което ние ще те информираме с електронно писмо и кратко съобщение.

NewPay няма отношение към политиката за връщане на стоката на електронните магазини, наши партньори. При покупката ти се съгласяваш с тази политика и в случай, че искаш да върнеш продукта, трябва да проверите какви са условията за това в страницата на електронния магазин или да се свържеш с него.

Ако си избрал NewPay като начин на плащане, ти трябва да извършиш плащането в сроковете, описани в договора ти с NewPay. Получател на плащането е Вива Кредит ООД, собственик на продукта NewPay.

Плащането на покупката се извършва по три начина:

- с платежна карта, след като влезеш в личния си профил и посетиш меню Плащания
- на касите на Easy pay, след като предоставиш кода, който ще получиш от NewPay
- чрез банков превод в офис на твоята банка или приложението за електронно банкиране. В основанието за плащане трябва да посочиш ID на покупката, за която плащаш (може да го намериш в личния си профил в меню Покупки)

Ако покупката е вече платена от теб, но ти връщаш продукта и магазинът е потвърдил, че са спазени всички изисквания за връщане, нашият екип ще стартира процес по възстановяване на платената от теб сума.

Управление на профила

Може да влезеш в личния си NewPay профил през www.newpay.bg или след избор на Плати с NewPay в електронния магазин, от който пазаруваш. Потребителското име е твоята електронна поща, a паролата ще получаваш при всяко влизане като кратко съобщение на твоя номер.

В твоя личен профил може да намериш информация за всички минали и настоящи покупки, срокове за предстоящи плащания, дължими суми, документи и декларации, които си разписал. Ще можеш да виждаш и специални оферти от магазините, от които пазаруваш.

Когато влезеш в личния профил, ще имаш достъп до виртуален POS терминал, където след въвеждане на данните от твоята карта, може да извършиш дължимите плащания. Влез в меню Плащания и въведи данните от картата си. В зависимост от политиката на твоята банка, може да получиш код за потвърждаване на плащането.

Изпрати писмо на адрес support@newpay.bg и твоят профил ще бъде блокиран. Това може да стане единствено, ако нямаш текущи задължения за направени през NewPay покупки.

Ако не намирате отговор на своите въпроси или просто искате да се свържете с нас, можете да използвате една от опциите в страница Контакти.